Co zrobić by mieć piękne włosy?

Piękne włosy czynią nas szczęśliwszymi, pewniejszymi i oczywiście bardziej atrakcyjnymi. Dlatego każdy marzy o bujnych lśniących włosach. Ale jeśli chcesz być dumna ze swoich jasnych i zdrowych włosów, nie powinieneś ufać tylko kosmetykom. To, co „wkładasz” do ust, jest równie ważne jak to, co nakładasz na włosy.

Odżywianie wpływa na włosy – ponieważ może się pogarszać, dzięki czemu poprawia wygląd włosów. Dlatego upewnij się, że jesz zbilansowaną żywność i wchodzisz witaminy i minerały, które stymulują wzrost silnych i zdrowych włosów.
Co powinieneś jeść:

– Łosoś i siemię lniane. Ryba jest niezbędna, jeśli chcesz jeść zdrowo, a łosoś jest najlepszym wyborem. Ta tłusta ryba jest doskonałym źródłem kwasów tłuszczowych omega-3, witaminy B12 i żelaza. Wszystkie one „pracują” razem, aby zapewnić pożądany połysk włosów. Kwasy tłuszczowe omega-3 utrzymują zdrowie skóry głowy. Niedostateczne spożycie pokarmów bogatych w kwasy tłuszczowe omega-3 może sprawić, że włosy będą suche i pozbawione życia. Aby tego uniknąć, trzymaj ryby w swojej diecie co najmniej trzy razy w tygodniu. Jeśli nie możesz jeść tak często ryb, siemię lniane są dobrym substytutem, ponieważ zawierają dużo kwasów tłuszczowych omega-3.

– Cielęcina i ostrygi. Cielęcina i ostrygi poprawiają wygląd włosów, ponieważ są bogate w cynk. Powszechnie wiadomo, że niedobór cynku prowadzi do utraty włosów i uważa się, że cynk pomaga zwalczać przedwczesne blanszowanie włosów. Oprócz wołowiny i ostryg cynk występuje w orzechach (orzechy włoskie, migdały) i jagnięcinach.

– Jaja i mięso z kurczaka. Włosy składają się głównie z białka, więc logiczne jest, że spożywanie pokarmów bogatych w białko może być skutecznym sposobem stymulowania wzrostu włosów i zmniejszania ich utraty. Jajka są bogate w witaminy z grupy B, szczególnie B12 i biotyna (B7). Biotyna jest również nazywana witaminą H (H pochodzącą z „Haar und Haut”, która w języku niemieckim oznacza włosy i skórę). Uważa się, że brak biotyny powoduje utratę włosów. Kurczak jest niesamowitym źródłem białka, które może pomóc pozbyć się delikatnych włosów.

– Marchew. Carrots zawierają witaminę A, która stymuluje tworzenie sebum na skórze głowy. Sebum pozwala włosom zachować naturalne nawilżenie i poprawia kondycję skóry głowy. Wysokie lub niskie wydzielanie sebum uszkadza włosy. Niedobór witaminy A może objawiać się pojawieniem się łupieżu i suchych włosów. Aby tego uniknąć, zamień niezdrowe przekąski na marchewki.

– Obiektyw. Może to brzmi dziwnie, ale soczewki są bogate w kwas foliowy, który poprawia zdrowie czerwonych ciałek krwi, które dostarczają skórze i skórze głowy niezbędny tlen. Kwas foliowy jest również ważny dla regeneracji komórek, dlatego jest ważny dla wzrostu włosów.

– Orzechy włoskie i migdały. Orzechy włoskie i migdały oraz inne orzechy zawierają kwasy tłuszczowe omega-3 (które działają jak regenerator włosów) i cynk (który zapobiega wypadaniu włosów). Oprócz orzechów włoskich i migdałów, nie przegap orzechów brazylijskich w swoich przekąskach.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *