Dieta oxy – co warto o niej wiedzieć?

Mnóstwo jest dzisiaj diet, które przez ich twórców prezentowane są jako niezwykle skuteczne. Ostatecznie jednak rzadko kiedy rzeczywiście się takie okazują. Czy inaczej jest w przypadku diety oxy? Wydaje się, że faktycznie daje ona zdecydowanie lepsze efekty niż większość innych diet. Dlatego też w ostatnim czasie stosuje ją wiele osób. Czym jednak charakteryzuje się dieta oy? Czy jest skomplikowana i wymagająca?

Jak przejść na dietę oxy?

Dieta o której mowa zaczyna się dosyć standardowo. Pierwszym krokiem jest bowiem zrzucenie nadmiaru kilogramów. Chodzi konkretnie o spalanie tłuszczu, którego w organizmie zgromadziło się zbyt wiele. Etap ten nazywany jest „fat burning”, co z angielskiego tłumaczy się na „spalanie tłuszczu”. Osoba na diecie nie spożywa zatem w ogóle tłuszczu, rezygnuje również z węglowodanów. Dieta oxy zalicza się bowiem do diet białkowych. Niemniej jednak od większości z nich różni się znacząco, o czym przekona dalszy opis.

Czas na kolejne białko

Zwykle diety białkowe wymagają rezygnacji na dłuższy czas z wszystkiego, oprócz białka zwierzęcego. Dieta oxy również polega przez pewien czas na spożywaniu tylko białka zwierzęcego, jednak już na drugim etapie dołącza białko roślinne. Jest to istotne przede wszystkim ze względów zdrowotnych. Doświadczenia z przeszłości pokazały wyraźnie, że długotrwała dieta oparta tylko i wyłącznie na białku zwierzęcym, zbytnio obciąża wątrobę.

Etap drugi, po angielsku zwany „step”, ma na celu dalsze spalanie tłuszczu, jednak już nie w tak oszałamiającym tempie, jak podczas pierwszego etapu. Ponadto, w tym momencie chodzi już także o stabilizację wagi przez powolny balans diety. Niemniej jednak do osiągnięcia prawdziwego balansu dochodzi dopiero na trzecim etapie.

Zbalansowana dieta

Dieta oxy kończy się etapem „balance”. Kiedy już uda się zrzucić nadmiar kilogramów, czas ustabilizować swoją wagę i sylwetkę. Nie można przecież całe życie jeść tylko białek, dlatego też już na tym etapie wprowadzane są do diety również inne składniki odżywcze. Ostatecznie więc osoba na diecie oxy na trzecim etapie spożywa:

  • białka zwierzęce
  • białka roślinne
  • węglowodany
  • tłuszcze

Bezpieczeństwo osoby na diecie oxy

O dietach białkowych krążą rozmaite legendy. Jedna z nich dotyczy ich ponoć wielkiego niebezpieczeństwa. W rzeczywistości, tylko niektóre diety białkowe stanowią zagrożenie. Mowa tutaj o wyjątkowo restrykcyjnych dietach, zgodnie z którymi miesiącami nie je się nic oprócz białka. Czasami nawet białko roślinne jest zakazane, a cała dieta opiera się na białku zwierzęcym. Dieta oxy wygląda jednak zupełnie inaczej. W tym przypadku etap białka zwierzęcego jest bardzo krótki. Niewiele dłuższy jest zresztą cały okres proteinowy, podczas którego rezygnuje się z węglowodanów i tłuszczów.

Efekt na lata

Zmorą osób próbujących się odchudzić jest efekt jo-jo. Często udaje im się zrzucić zbędne kilogramy, jednak po krótkim czasie wracają do swojej dawnej wagi. Efekt ten zdecydowanie rzadziej występuje po diecie oxy. Wynika to przede wszystkim ze stopniowego, rozsądnego uzupełniania diety po etapie spalania tłuszczu. Jeśli więc dieta oxy jest prawidłowo stosowana i efekty są zadowalające, prawdopodobnie będą się utrzymywały latami. Oczywiście jest to możliwe pod warunkiem, że przestrzega się diety wypracowanej na zakończenie procesu odchudzania. Umożliwia ona jedzenie wystarczających ilości zarówno węglowodanów, jak i tłuszczów. Niemniej jednak, niewskazane jest rzecz jasna spożywanie ich w nadmiernych ilościach, gdyż w krótkim czasie prowadzi to ponownie do nadwagi.

Czytaj więcej: Dieta OXY- nowa, skuteczna dieta białkowa

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *