Efektywny trening w domu

Trening bez wychodzenia z domu to dla wielu osób doskonałe i jedyne rozwiązanie na jakąkolwiek aktywność fizyczną. W tej grupie głównie znajdują się osoby, które nie mają łatwego dostępu do siłowni i klubów fitness oraz zmuszone do bycia w domu przez 24 godziny na dobę np. matki wychowujące dzieci. Dobrze przygotowany trening w domu nie różni się niczym od treningu w profesjonalnej siłowni lub klubie fitness. Ważne, aby mieć pomysł na ćwiczenia i właściwie dobrać niezbędny sprzęt sportowy.

Dobrym i popularnym rodzajem treningu w domu jest trening na bieżni, doceniany jest za prostotę ćwiczeń oraz szybkie efekty (utrata wagi). Osoby trenujące na bieżni w krótkim czasie mogą poprawić swoją kondycję, wzmocnić mięśnie i zgubić parę kilogramów. Zakup bieżni do domu przede wszystkim determinuje do działania. Wydaliśmy pieniądze na sprzęt, widzimy/mijamy go kilka razy dziennie, więc czujemy się zmuszeni do codziennej aktywności fizycznej. Poza motywacją ważną kwestią jest odpowiednie przygotowanie do treningu, aby był on skuteczny i bezpieczny dla osoby trenującej oraz innych osób przebywających w naszym otoczeniu.

Jak się przygotować do domowego treningu na bieżni?

Pierwszym krokiem jest wydzielenie odpowiedniego miejsca w domu, w którym możemy ustawić bieżnie. Ważne, aby wokół bieżni było sporo wolnego miejsca, dzięki temu unikniemy wielu potencjalnych wypadków i będziemy mogli komfortowo ćwiczyć. Po przemyśleniu lokalizacji bieżni należy dokładnie sprawdzić, jaki sprzęt obecnie jest dostępny na rynku. Przy wyborze bieżni nie warto oszczędzać, raz zakupiony sprzęt służy nam przez wiele lat, dlatego lepiej decydować się na solidne rozwiązania np. wysokiej jakości bieżnie producenta Kettler Polska.

Fachowy sprzęt, wygodne miejsce do ćwiczeń to nie wszystko, każdy trening wymaga również sportowego ubioru. W przypadku treningu na bieżni najważniejsze są dobre buty do biegania, które pomogą utrzymać właściwą pozycję ciała podczas aktywności, zapewnią odpowiednią cyrkulację powietrza i zapobiegają kontuzjom. Jeśli chodzi o pozostały ubiór, to z pewnością wystarczy nam sportowa bielizna, koszulka oraz spodenki. Warto wybierać odzież produkowaną z przewiewnego materiału, która jest lekka, wentylowana i gwarantuje swobodę ruchów.

Od jakich treningów zacząć?

Osoby początkujące nie powinny zaczynać od zbyt intensywnego treningu. Za mocna i zbyt intensywna aktywność fizyczna może skutkować szybką kontuzją oraz zniechęceniem do dalszych ćwiczeń. Trenerzy personalni i sportowcy polecają stopniowe zwiększanie obciążenia treningowego. Najlepiej zacząć od trzech treningów w tygodniu po 30-45 minut, dodatkowo każdy dzień treningowy poprzedzić dniem na odpoczynek. Po kilku tygodniach (w zależności od indywidualnych możliwości i potrzeb) można przejść na pięć treningów w tygodniu i dwa dni odpoczynku.

Zanim zaczniemy trening na bieżni trzeba odpowiednio się rozgrzać (10-15 minutowa rozgrzewka). Po ukończeniu właściwego treningu, bardzo ważne jest rozprężenie, które pozwala uspokoić organizm po wysiłku i odprężyć mięśnie (10-15 minut rozprężenia).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *